سفر به مشهد ، کیش و قشم.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

 موزه مرکزی آستان قدس رضوی

در حرم امام رضا مکانی برای نگهداری اشیای نفیسی که محبان اهل بیت به اقا امام رضا تقدیم کرده اند ایجاد شده است . این مکان در سال 1378 برای بازدید عموم افتتاح شد ودر حال حاضر به 11 موزه با موضوعات مختلف تبدیل شده است. همچنین در طبقه ی همکف این مکان موزه ای برای نمایش هدایایی که به علی خامنه ای هدیه داده شده است وجود داردو این اشیاء ارزشمند توسط شخصیت های داخلی و خارجی به آقای خامنه ای هدیه داده شده است.

 موزه بزرگ خراسان رضوی

موزه بزرگ خراسان رضوی در 12 طبقه و زیر بنای 18000 متر توسط شهرداری مشهد و اجرای سازمان میراث فرهنگی ساخته شد . معماری این موزه از بنای هارونیه و عمارت خورشید الهام گرفته شده است. این موزه در بوستان کوه سنگی واقع شده و از بخش های مختلفی مانند موزه های متنوع ، اتاق پژوهشگران، محل نمایش دائمی اشیاء، فضای اداری تشکیل شده است.

موزه علوم زمین مشهد

این موزه با 450 متر مربع در سال 1385 افتتاح شد و دارای بخش های مختلفی می باشد که شامل سنگ‌ها ، کانی‌ها ، فسیل ، مخزن با هزار نمونه، سالن نمایش فیلم و کارگاه  می باشد.

موزه علوم زمین مشهد

موزه علوم زمین مشهد

 موزه فردوسی مشهد

در زمان بنیان آرامگاه فردوسی قسمتی از محوطه برای ساختن چایخانه سنتی انتخاب شد بعدها این مکان به موزه تغییر کاربری داد و اشیاء مرتبط با توس و روزگار فردوسی به نمایش عموم گذاشته شد. فرهنگ دوستان فراوانی برای بازدید از این موزه به این مکان می روند.

موزه فردوسی مشهد

موزه فردوسی مشهد

موزه آرامگاه نادری مشهد

این موزه در محل آرامگاه نادر شاه در چهار راه فردوسی مشهد واقع شده .فضای موزه دارای ویترین های فراوانی می باشد که در آن اشیاء جنگی مربوز به زمان قاجار و افشاریه نگهداری می شود.

موزه آرامگاه نادری مشهد

موزه آرامگاه نادری مشهد

موزه حوضخانه هزاردستان مشهد

این موزه با 350 متر مربع وسعت در راسته بازار جنت واقع شده . قبل از تغییر کاربری این مکان حوضخانه ی یکی از خانه های قدیمی در منطقه ی سراب بوده است. هدف از تغییر کاربری نمایش فرهنگ و هنر ایران به گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

پربازدید ترین موزه های مشهد

پربازدید ترین موزه های مشهد

موزه بنیاد شهید مشهد

در فضای اداره ی بنیاد شهید مشهد موزه بنیاد شهید واقع شده که در ابتدای بلوار مدرس مشهد واقع شده . این موزه نمایش کوچکی از جنگ ایران و عراق است. اکثر اشیاء موجود در این موزه از طرف خوانواده ی شهدا تقدیم شده است.

موزه بنیاد شهید مشهد

موزه بنیاد شهید مشهد

  • ۹۷/۰۴/۲۳
  • سحر سعیدی

دیدنی های مشهد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی