سفر به مشهد ، کیش و قشم.

بایگانی
  • ۰
  • ۰

ژئو پارک قشم

زئو پارک به منطقه ای گفته می شود که چند پدیده زمین شناسی ، زیستی ، تاریخی ، طبیعی و میراث فرهنگی را هم زمان داشته باشد . ژئو پارک قشم اولین ژئوپارک در خاورمیانه می باشد . که در سال ۲۰۰۶ در فهرست ژئوپارک های دنیا جا گرفته است . ژئو پارک قشم دارای موزه ای می باشد که تصاویر حیات وحش منطقه را به نمایش می گذارد . به دلیل قرار گرفتن این ژئو پارک در بین ژئو پارک اروپا و شرق آسیا از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از ویژگی های خاص این ژئو پارک قرار گرفتن آن کنار جنگل های حرا می باشد . در این ژئو پارک ۲۲۰ توع پرنده ، ۲۰ نوع جانور ، ۳۰ نوع خزنده وجود دارد که اکوسیستم قوی را تشکیل داده اند. علاوه بر اینها آثار تاریخی پیدا شده در این منطقه به دوره ی مادها می رسد.

عجیب ترین دیدنی های قشم

ژئو پارک قشم

جنگل های حرا

جنگل های حرا گونه ای از گیاهان با ارتفاع ۳ تا ۶ متر می باشند که در آب های شور می رویند و دارای برگ های سبز روشن می باشند. و در زمان مد به زیر دریا می روند . این درختان آب دریا را جذب کرده و نمک آن را دفع می کنند همانند یک آب شیرین کن طبیعی .

عجیب ترین دیدنی های قشم

جنگل های حرا

غار نمک

بلندترین منطقه در قشم کیش کوه نام دارد که به آن کوه نمکدان نیز می گویند چرا که از نمک تشکیل شده است . این منطقه در بخش جنوبی جزیره قشم قرار دارد. طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که تنفس برای افرادی که دچار آسم یا بیماری تنفسی هستند در این غار مفید می باشد.

عجیب ترین دیدنی های قشم

غار نمک

تنگه چاهکوه

در روستای چاهکوه  ۲ دره وجود دارد که بر هم عمود شده اند و دیواره ی عمودی دارند . دیواره های این دره دارای شیارهای فرسایشی و حفره های بیضی مانند هستند که این دره را بسیار زیبا و تماشایی ساخته اند.

عجیب ترین دیدنی های قشم

تنگه چاهکوه

بام قشم

بلند ترین منطقه در جزیره ی قشم بام قشم می باشد که چشم انداز زیبایی از جزیره در بام قشم پیداست. جنگل های حرا و سواحل شمالی خلیج فارس از بالای این بام مشخص می باشد.

دره ستاره ها

یکی از زیباترین نمونه های فرسایشی در این جزیره دره ی ستاره ها می باشد. به دلیل شکل بخصوص در این دره گردش باد در آن باعث ایجاد صدا در آن می شود که یکی از عجایب ۷ گانه قشم است.

عجیب ترین دیدنی های قشم

دره ستاره ها

زیستگاه لاک پشت ها

یکی از بهترین مکان ها برای تخم گذاری لاک پشت ها شن و ماسه های ساحل قشم می باشد . لاکپشت ها در فصل بهار تخم گذاری می کنند . گردشگران می توانند شب ها و در زیر نور ماه به تماشای لاک پشت های غول پیکر بروند. در جزیره ی قشم ۵ گونه از ۸ گونه لاکپشت موجود در جهان زندگی می کنند.

عجیب ترین دیدنی های قشم

زیستگاه لاک پشت ها

  • ۹۷/۰۴/۲۰
  • سحر سعیدی

دیدنی های قشم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی